Student Technische Bedrijfskunde

Een student Technische Bedrijfskunde richt zich op twee kerntaken:

  • Ontwerpen van innovatieve bedrijfsprocessen;
  • Initiëren en ondersteunen van het bijbehorende veranderproces.

Een student Technische Bedrijfskunde neemt hierbij vijf soorten opdrachten aan:

  • Operational Excellence, bedrijfsprocessen kwantificeren en efficiency verbeteren
  • Customer Intimacy, processen met klanten optimaal maken
  • Product Leadership, innovatie processen verbeteren
  • Technical Processes, het gebruik van innovatieve technologie om bedrijfsprocessen en producten te verbeteren.
  • Extended Enterprise, de samenwerking tussen bedrijven verbeteren (supply chain, inkoop/verkoop, make or buy beslissingen)

Hiertoe moet de student de volgende werkzaamheden goed kunnen uitvoeren:

  • Analyseren en diagnosticeren van organisatie- en omgevingsbehoeften;
  • Opstellen functionele eisen;
  • Ontwerpen van bedrijfsprocessen met focus op:
  1. de adequate toepassing van (nieuwe) technologie;
  2. de potentie van de veranderende markt;
  3. een kosten-baten analyse en gekwantificeerde keuzemogelijkheden;
  4. het functioneren van mensen in de organisatie;
  5. de consequenties voor de rest van de organisatie (integraal denken);
  6. scenario’s en simulatietechnologie om de resultaten te voorspellen;
  7. implementatie in een complexe omgeving

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten